Fra Hundested til Massa

Søndag den 15. august startede vi fra Hundested.  Første stop var Kinavej, hvor vi skulle fejre Mia’s 13 års fødselsdag. Hun blev fejret med en sejltur på kanalerne i København. Det holdt tørvejr, og familien havde medbragt en herlig picnic, så det blev alle tiders dag. Efter fødselsdagen skulle vi prøve at finde en morder (et koncept der tog udgangspunkt fra Rundetårn). Dette blev dog opgivet halvvejs. Fra Kinavej kørte vi til Nyborg, hvor vi overnattede på den  gamle færgehavn med udsigt til Storebæltsbroen.

Næste dag kørte vi til Augustenborg. Jytte og Viggo blev noget overraskede over at se os. Vi blev hos dem natten over.

Tirsdag den 17. august kom vi tidligt fra Osbæk Ege. Vi har inde hos Fleggaard for at købe et par småting, og bortset fra dette stop var det ren kørerdag. Kl. 18.50 kørte vi ind på en rasteplads ca. 50 km. nord for Nürnberg. I løbet af dagen fik vi et stenslag i forruden, og fik et knækket rør til afløbstanken.

Onsdag kørte vi tidligt fra pladsen. Der var sølle 11 graders varme, og vi havde varme på bilen lige til vi passerede Østrig. Vi havde regnet med et par overnatninger i Østrig, men grundet vejret kørte vi videre til Gardasøen. Nu var der fuld skrue på varmen (30 grader). Jeg var inde på rigtig mange campingpladser, for blot at få at vide, at alt var optaget. Sidst på dagen lykkedes det dog at få plads på en autocamperplads ved Bardolino. Her var der bøvl med betalingsautomaten, og alt stod selvfølgelig på italiensk, men det lykkedes os omsider at få sluppet nogle skillinger via telefonen.

Vi gik langs strandpromenaden ind til Bardolino og her fik vi de skønneste drinks og et rigtig godt måltid mad.

Næste morgen badede vi begge i Gardasøen, der var bruser på stranden, så morgenbadet blev klaret ved samme lejlighed.

Vi havde fået at vide, at der muligvis blev plads på en campingplads vi tidligere har boet på, op ad formiddagen. Vi kørte hen og spurgte, men desværre var der negativ tilbagemelding. Derfor blev  kursen sat mod Parma. Det var meget varmt, og trafikken gled meget langsomt. Da vi havde rykket os 18 km. på to timer, fik vi øje på en plads med en del campere, og vi blev enige om at prøve, om der var plads. Jeg blev sendt ind for at undersøge forholdene. Der var plads, men betalingen foregik ved at man smed mønter (12EUR), i en automat. Det havde vi ikke i småpenge. Overfor pladsen lå en vinbonde, derfor fik jeg den geniale idé, at vi kunne gå ind og købe vin, og sørge for at få tilbage i småpenge. Det viste sig at vinbonden også havde camperpladsen, så det blev den rene win win situation. Rødvin fra hanen til 1,50 EUR pr. liter. Og en rigtig god flaske rose til 4 EUR. Hvor heldige kunne vi være. Om eftermiddagen cyklede vi ind til Lazise. Vi troede der var en strandpromenade langs søen. Det var der ikke, så vi trak mest cyklerne derind, og så snuppede vi landevejen hjem (ca. 5 km hver vej). Den stod på grillmad om aftenen.

Næste formiddag cyklede vi langs Gardaland ned til søen. Her var en fin cykelsti ind til Pechiera del Garda. En hyggelig by. Da vi cyklede hjemover var vi henne ved en lille havn. Sulten kom over Svend, så vi satte os og fik lidt sen frokost. Det bevirkede, at der var nul appetit til aftensmaden.

Lørdag den 21. august havde vi besluttet, at vi gerne ville tidligt fra pladsen. Det voldte lidt problemer, fordi det kostede det dobbelte af, hvad vi regnede med, og vi skulle betale i en automat. En flink italiener endte med at veksle for os, så vi kunne afregne og køre. Vi var inde og  gøre lidt indkøb undervejs, og  spiste også morgenmad på en holdeplads. Planen var at vi skulle ind og se Parma, og herefter over bjergkammen ned til Middelhavet. Da vi kiggede efter parkerings- eller overnatningsmuligheder i Parma, viste det sig at være noget bøvl. Vi kunne holde på en parkeringsplads ved en ringvej, og herfra tage bussen ind til Parma. Vi ville bare ikke have så mange timer derinde, og ligefrem overnatte på pladsen et par dage, havde vi ikke lyst til, så planen blev droppet. Derfor blev kursen sat mod havet. På vej derned så vi også den første ”vejarbejder”, som vi kalder de meget let påklædte damer ved vejen. Den slog 43 graders varme først på eftermiddagen. Da vi var nede ved kysten sagde Svend pludselig. Her har vi da cyklet engang. Prøv og se der er stationen, hvorfra vi tog toget til Pisa, og ganske rigtigt var vi kommet ned meget tæt på en plads, hvor vi boede i 2016, da vi var på vej hjem fra Sicilien. Meget sjovt, og selvfølgelig blev det den plads vi slog os ned på. Efter vi var rigget an, måtte vi da lige ned og en tur i bølgen. Den stod på grillet fisk til aftensmad.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 kommentarer til Fra Hundested til Massa

1. Denis skriver:

Det virker til at i endnu en gang har en rigtigt hyggelig tur!

2. Anne Møller Sørensen skriver:

Vin og mad og godt vejr. Så bliver det ikke bedre. Svend kan være glad for, at han ikke er topløs og har bar mave her i landet, så var der blevet ballade… Fortsat god ferie