Fra Torre del Mar til syd for Barcelona

Min fødselsdag blev om formiddagen brugt meget praktisk. Jeg havde invitret manden på brunch, ved vognen. Efter morgenmaden vaskede jeg tøj og gjorde rent. Dagen før havde vi spottet en dansk campingvogn. Vi havde ikke set danske vogne tidligere på turen siden det franske, hverken i Portugal eller i Spanien. Jeg havde sjov af, at sige hjertelig godmorgen da jeg fik forbi. Søde mennesker, der skulle være af sted et par måneder. De hed Hanne og Jan og kom fra det jyske. Om eftermiddagen ville vi ned og bade igen, igen. Den danske vogn lå ved lågen ned til stranden, de hilste da vi gik forbi, og vi faldt i snak. Da vi havde stået med vores stole i hånden og snakket lidt, foreslog de at vi satte os på dem i stedet. Det gjorde vi, og de bød på en lille én.

Vi ville vise dem hvor vi boede, alders rente nyderen bød også dem på en lille én i anledning af dagen, derfor blev klokken over 21.00, inden vi grillede en af de mega bøffer, vi havde købt i dagens anledning.

Mandag den 17. september havde vi en del regn fra morgenstunden. Da regnen havde lagt sig, cyklede vi ind til Torre del Mar og gik rundt. Fra Torre del Mar cyklede vi videre til Algarobo. Der blev handlet lidt gønsager ved Anette og Børges købmand. Tilbage på campingpladsen havde vi cyklet 20 km, og vi trængte i den grad til at hoppe i bølgerne.

Dagen efter kørte vi til Playa de Mazarron. Vi lod grillen stå da vi havde rigget an. Jeg lavede en gang koteletter i fad med bulgur. Herligt med lidt forandring.

Onsdag den 19. september. Natten havde været monster varm, selv om alle vinduer og døren ind til vognen var åben, kunne vi kun ligge oven på dynerne. Efter en tur i baljen og en bruser, gik vi til den nærliggende Spar butik. En rodebutik uden lige, hvor alt kunne købes. Rigtig sjov at kigge på. Thermometret viste fra morgenstunden 32 grader, så jeg brændte mig på thermokanden, da jeg skulle hælde kaffe i koppen.

Alle ved jo, hvem af os, der gerne vil have et stykke kage til morgenkaffen. Svend havde købt en specialitet, som han syntes, jeg skulle prøve. Jeg prøvede, og spruttede efterfølgende. Det knas der var oven på kagen, var fedtegrever. Føj for en høne. Det kunne han selvfølgelig ikke smage, det knasede jo bare, og lignede sukkerkugler.

Efter denne fantastiske oplevelse, kørte vi ind til byen Mazarron. Den var super hyggelig med en dejlig havn og strand.

Torsdag startede sædvanen tro med en dukkert. Vi kørte igen ind til byen, og om eftermiddagen lavede jeg en kande sangria. Dagen forinden havde vi set nogle danskere holde i position til at tjekke ind på pladsen. De lå på vejen op til toilettet, og vi hilste pænt på. De bød på en lille en. Det var alle tiders mennesker, vi følte os meget på bølgelængde, så det var hyggeligt. De hed Jonny og Stig og de kom fra Gelsted på Fyn. De skulle bo på pladsen til november, og de havde været der før.

Fredag var det egentlig vores hensigt at cykle op til hovedbyen Mazarron. Det frarådede Jonny og Stig os, fordi det var meget hyggeligere at cykle den modsatte vej, hvor der var en storslået natur. Vi fulgte deres råd, og den holdt stik.

Vi kørte ud til nogle meget specielle klipper, fra dem gik det opad, og på et tidspunkt kunne der ikke længere køre biler, vi cyklede og trak cyklerne videre, kom ud til nogle strande, hvor der lå et par mennesker hist og her. Det var svært at se, hvordan de var kommet derned. Der var ingen både at se, og de havde håndklæder med, så vi mente at de måtte være kommet ned fra landsiden?

På vejen hjem var vi inde for at få en forfriskning på en rigtig sjov bar. De lavede et par tapas til os, den ene ville Svend rigtig gerne vide, hvad der var i,  mæææn jeg måtte bare sige til ham, at det mente jeg ikke han ville blive lykkeligere af at vide. Han havde nemlig spist af dem thi-hi. På stedet var en lille påklædt hund. Den så desværre ikke ud til at have det så godt.

Da vi var tilbage ved campingpladsen, ville Svend gerne styre sin nysgerrighed, og han cyklede op til hovedbyen, mens jeg kørte ind for at få en dukkert. Tilbage kunne han berette, at den var så kedelig, som vi havde fået fortalt.

Sidst på dagen kom Jonny og Stig forbi og fik en forfriskning. Igen gled snakken lystigt.

Lørdag startede dagen med at ringe og lykønske Anne, herefter snuppede vi en morgendukkert i tusmørke. Det var meget lunt. Efter en hel køredag, mest på motorvej, røvkedeligt men vi ville gerne flytte os lidt nordpå, endte vi syd for Barcelona. Vi havde rykket os 650 km. den dag, og vi havde også været inde at proviantere lidt. Pladsen vi kom ind på hed Camping Tres Estrellas, denne ligger meget tæt på lufthavnen i Barcelona.

Da vi ankom kunne vi vælge mellem tre typer af pladser. En med havudsigt, en i anden parket, og en væk fra vandet. Valget faldt på havudsigten, og vi fik tildelt en plads. Receptionisten sagde, at der var andre ledige pladser med havudsigt, så vi skulle lige meddele, hvis vi valgte en anden plads. Det gjorde vi da der var rigtig meget løst sand på den tildelte. Svend kørte på plads, mens jeg gik i receptionen for at sige, hvilken plads vi lå på. Da Svend kørte på plads blev en tysker der havde valgt anden parket tydeligt utilfreds, da vi lagde os foran ham, og ødelagde hans havudsigt, måske han bestiller med udsigt næste gang. Thi-hi.

Efter megen grillmad ville jeg lave en æggekage. Det faldt ikke heldigt ud. Flæsket blev godt nok, men da ikke rigtig jeg havde et grydelåg med jeg kunne vende den på, fandt jeg ud af, at den skulle laves i ovnen. Det blev en noget brændt affærre i den lille ovn, den hævede op i varme elementerne, så den skal IKKE prøves igen.

Søndag den 23. september, var vi på FaceTime for at lykønske sønniken. Humle fulgte med i samtale, så da vi sagde, at vi skulle ned og have en dukkert, ville han have, at de skulle køre i stranden, for at bade med os. Jacob prøvede at forklare, at den strand vi skulle bade fra lå meget langt væk. Efter dukkert og bad tog vi bussen lige udenfor campingpladsen ind til Barcelona. Vi gik en tur på Ramblaen, og var nede ved havnen. Vi konstaterede da også, at priserne var ca. 5 gange så høje, som det vi havde været vant til. Om aftenen hentede vi Take Away på campingpladsen

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.